اسکولاری: کار کردن زیر نظر آبراموویچ مثل 'جهنم' است
نوشته شده توسط : zwembril
رومن آبراموویچ

لوئیس فلیپه اسکولاری، سرمربی پیشین چلسی و تیم ملی برزیل، گفته است که کارکردن زیر نظر رومن آبراموویچ برای سرمربی بعدی این تیم "جهنم" خواهد بود.

آقای اسکولاری که در فصل ۰۹-۲۰۰۸ بعد از تنها ۷ ماه از مربیگری تیم چلسی کنار گذاشته شد، در واکنش به اخراج آندره ویلاش بواش گفت: "اخراج بواش عجیب است، البته برای من خیلی هم عجیب نیست چون برای خودم هم این اتفاق افتاد."

اسکولاری که در سال ۲۰۰۲ با برزیل به قهرمانی جام جهانی رسید، در سال ۲۰۰۸ جانشین آورام گرانت شد که چلسی را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا رسانده بود.

فلیپه اسکولاری

فلیپه اسکولاری تنها هفت ماه در چلسی دوام آورد

هنگامیکه اسکولاری بعد از تنها ۳۶ بازی اخراج شد، این تیم در رده چهارم لیگ برتر قرار داشت و او هم مانند ویلاش بواش با مشکلاتی مثل مخالفت بعضی بازیکنان با سیستم مربیگری اش مواجه بود.

فلیپه اسکولاری معتقد است رومن آبراموویچ با بعضی بازیکنان چلسی بطور جداگانه در ارتباط است. او که در حال حاضر مربی باشگاه پالمیراس برزیل است، آینده سرمربی اخراج شده چلسی را روشن می‌بیند: "ویلاش بواش قهرمان بود (قبل از آمدنش به چلسی). او به زودی خودش را خواهد یافت و دوباره به اوج خواهد آمد. او باید ۷ یا ۸ بازیکن را عوض می‌کرد اما نتوانست".

رومن آبراموویچ از سال ۲۰۰۳ که چلسی را خرید، هفت مربی را کنار گذاشته که این مسئله نتقاد بسیاری از کارشناسان را برانگیخته است.

نامزدهای احتمالی مربیگری چلسی

۱- خوزه مورینیو (۹/۴): "آقای خاص" موفق‌ترین مربی تاریخ باشگاه چلسی است و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره خروج او از رئال مادرید در پایان فصل وجود دارد

۲- رافا بنیتز (۷/۲): با والنسیا قهرمان لالیگا و جام یوفا، و با لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی انگلستان شد. البته آخرین تجربه‌اش دوره کوتاه ناموفقی در اینترمیلان بوده است

۳-پپ گوآردیولا (۴/۱): بهترین مربی سال جهان، و سه بار قهرمانی در لالیگا و دو بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سه سال حضور خود در بارسلونا او را در زمره موفق‌ترین مربیان جهان قرار داده است. امتناع او از تمدید قراردادش با بارسلونا شایعاتی مبنی بر احتمال پیوستن او به یک باشگاه دیگر نظیر چلسی را بر سر زبان‌ها انداخته است

۴- گاس هیدینک (۲۰/۱): تنها سه هفته است که به استخدام باشگاه روسی آنژی ماخاشکالا در آمده اما همواره مورد اعتماد آبراموویچ بوده است. در سال ۲۰۰۹ برای مدت کوتاهی پس از اخراج اسکولاری هدایت چلسی را بر عهده گرفت که موفق به فتح جام حذفی انگلستان شد

تخمین زده می‌شود که اخراج کارلو آنچلوتی، جذب ویلاش بواش از پورتو و اخراج او در کمتر از یک سال، در حدود ۵۰ میلیون پوند برای باشگاه چلسی هزینه دربر داشته است.

ریچارد بوان، مدیر اجرایی اتحادیه سرمربیان لیگ انگلستان، اخراج ویلاش بواش را "خجالت‌آور" خوانده و گفته: "قطعا آنچه ورای این ثروت بی‌پایان وجود دارد، ناتوانی در ایجاد یک باشگاه فوتبال موفق است. جستجوی آبراموویچ برای مربی هشتم در ۹ سال حضور جدا خجالت‌آور است".

خوزه مورینیو

خوزه مورینیو در کنار مجسمه خود در موزه مادام توسو بریتانیا. مورینیو موفق‌ترین مربی تاریخ باشگاه چلسی است

در میان مربیان اخراج شده چلسی، ژوزه مورینیو پرتغالی که اکنون هدایت رئال مادرید را بر عهده دارد، موفقترین مربی تاریخ این باشگاه است. او در اولین سال حضورش در چلسی (۲۰۰۴) این تیم را بعد از ۵۰ سال به قهرمانی در لیگ رساند. مورینیو علاوه بر تکرار قهرمانی لیگ در سال ۲۰۰۵، در ۳ سال مربیگری در چلسی جام حذفی و جام اتحادیه (دو بار) را نیز فتح کرد.

ظاهرا رابطه مورینیو با آبراموویچ از زمان اخراجش در سال ۲۰۰۷ بهبود یافته و بسیاری او را یکی از شانس‌های اصلی تصاحب صندلی سرمربیگری چلسی می‌دانند.

حضور او در لندن برای جستجوی خانه در هفته گذشته به شایعاتی در این زمینه دامن زده است.

چلسی در حال حاضر با ۴۶ امتیاز با سه امتیاز کمتر از آرسنال در رده پنجم لیگ برتر قرار دارد و در صورتیکه نتواند در پایان فصل به جمع چهار تیم نخست رده‌بندی راه یابد، از حضور در لیگ قهرمانان اروپای سال آینده باز خواهد ماند.

این تیم همچنین در چند روز آینده دو بازی مهم در پیش دارد. فردا (۶ مارس) چلسی در بازی تکراری جام حذفی، مهمان بیرمنگام خواهد بود. در لیگ قهرمانان اروپا نیز چهارشنبه آینده (۱۴ مارس) از ناپل ایتالیا پذیرایی خواهد کرد در حالیکه بازی رفت را ۱-۳ باخته است.





:: برچسب‌ها: زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: